Aspirina, ?n doze moderate, reduce mortalitatea la femei
Aspirina în doze moderate reduce net riscul de deces din cauza bolilor cardiovasculare la femeile mature, potrivit unui studiu recent. Acest studiu, efectuat timp de 24 de ani pe un eºantion de 79.439 de femei, aratã cã cele care au luat aspirinã în doze mici ºi moderate ºi‑au diminuat riscul de deces cu 25 la sutã în comparaþie cu celelalte. Riscul de deces din cauza unor boli legate de inimã sau din cauza unui cancer, principalele cauze ale mortalitãþii femeilor din SUA, a scãzut cu 38 la sutã, respectiv 12 la sutã, în grupul femeilor care au luat aspirinã, precizeazã studiul apãrut în Archives of Internal Medicine. Potrivit lui Andrew Chan, principalul autor al studiului, "utilizarea aspirinei pe o perioadã cuprinsã între unul ºi cinci ani este asociatã unei scãderi importante a mortalitãþii din cauza bolilor cardiovasculare". Acest cercetãtor de la ªcoala de Medicinã a Universitãþii Harvard a precizat totuºi cã rezultatele nu au fost observate decît la doze mici ºi moderate de aspirinã. De asemenea, efectele medicamentului sînt mai importante la femeile mature ºi la cele care prezintã riscuri cardiovasculare mai mari. "În schimb, o netã diminuare a riscului de deces de cancer nu a fost observatã înainte de zece ani de utilizare a aspirinei", a adãugat Chan. Dintre cele 79.439 de participante la studiul început în 1980, 45.305 nu au luat aproape niciodatã aspirinã, 29.132 au utilizat doze mici sau moderate (între unul ºi 14 comprimate de 325 de miligrame pe sãptãmînã), iar 5.000 au luat peste 14 comprimate pe sãptãmînã. Autorii avertizeazã totuºi cã aspirina nu trebuie administratã preventiv, fãrã acordul unui medic. Aspirina este cunoscutã pentru proprietãþile sale anticoagulante, ceea ce explicã rolul ei în reducerea riscurilor cardiovasculare. Sursa:Evenimentul.ro
250 Views |